A Work&Smile megrendeléseinek nagy része visszatérő ügyfél, sok esetben szállodák és éttermek, ahol már most a jövő nyári szezonra készülnek. Meglepő az állítás? Egyáltalán nem: egyáltalán nem szokatlan több mint fél évre előre gondolkozni az iparágban, és mindjárt azt is eláruljuk, miért égető ez a fajta előrelátás.

Görög Rudolf, a Work&Smile társtulajdonosa, 23 évnyi szállodaigazgatói tapasztalatával közvetlenül tapasztalta meg a munkaerőhiány következményeit, és olykor maga is beállt dolgozni, hogy a szálloda zavartalanul működjön, és a vendégek semmit ne érzékeljenek a nehézségekből. Saját tapasztalatainak is köszönhető, hogy a szállodák számára már több száz olyan thai dolgozót választottunk ki, akik beváltak. Annyira, hogy az első ügyfeleink is együtt dolgoznak velünk azóta is, és az igények folyamatosan érkeznek.

És az ügyfeleink most adják le a munkaerővel kapcsolatos igényeiket – a jövő nyárra. Hogy miért? Mert ők már pontosan tudják, hogy nagyjából 5 hónap az átfutás. 5 hónap, amíg a szerződéskötést követően kiválasztjuk együtt az ideális jelölteket, ők meg is kapják az összes szükséges papírt, és meg is érkeznek a reptérre. Ide költöznek, hogy két évig – vagy meghosszabbítva 2 + 2 évig – itt dolgozzanak. 

Vegyük észre: itt már nem is arról van szó, hogy ezek a magyar vállalatok több mint fél évvel korábban kezdik tervezni a jövő nyarat! Itt arról van szó, hogy a tervezést eddigre már hetekkel, hónapokkal elindították, és mára már a döntésig is eljutottak.

De ahogy az álláshirdetés feladása és a munkába állás között országon belül egy-két hónap telik el a jobb esetekben (nem a munkaerőhiány sújtotta területeken persze), addig itt ez 5 hónap, plusz rátesznek még egy kis biztonsági időtartalékot a betanulás és az esetleges nem várt késlekedés miatt. Hogy biztosan itt legyen mindenki, aki kelleni fog.

Gondolja át, a cége szakterületén, iparágában mikor van kiugró kereslet a munkaerőre. Mikorra kell, hogy összeálljon egy olyan csapat, aki stabilan a cégért dolgozik? Számoljunk vissza belőle öt hónapot, plusz még a betanulásra, amennyi tapasztalatok szerint szükséges. 

A budapesti Park Inn hotelben a housekeeping vezető elmondta (a lenti videóban hallható), hogy amióta thai dolgozók dolgoznak a csapatban, sokkal kiszámíthatóbban működnek, és mindig van, aki ellássa a feladatokat, nem az utolsó pillanatban történő helyettesítések viszik el az energiát. Nem volt ritka korábban, hogy a vezetőknek is be kell állni dolgozni, akár a felszolgálás, akár a housekeeping vagy más terület marad átmenetileg munkaerő nélkül. Mostanra ez a gyakorlat eltűnt.

Önnek is elege van abból, hogy így kell működni a magyar vállalkozásoknak? Megértjük. Keressen minket, és lőjük be közösen, mikor érdemes elindítani a folyamatokat a te céged számára.