A magyarországi konyhákban nagy a hiány szakácsból, még nagyobb konyhai kisegítőből vagy mosogatóból. A konyhai munka okozta stressz és nyomás miatt a dolgozók kiégésről számolnak be, és sokan, amint tehetik, másfajta munka után néznek – és ugyanez a folyamat a szállodák és a teljes vendéglátóipar esetében is megfigyelhető.

Rengeteg ilyen esetet láttunk. És néhány esetében – azon cégek esetében, akik segítséget kértek tőlünk – láttunk kimászni a munkaerőhiány okozta csapdából. 

A csapdából vezető kiút pedig nem az olcsó munkaerő. Az, hogy a thai munkaerő olcsóbb, mint a magyar, tévedés. A lakhatás támogatásával, és a versenyképes magyar bérek biztosításával az étterem- és szállodatulajdonosokra ugyanakkora anyagi teher hárul, azonban

motivált, két év alatt sokat dolgozni akaró, képzett embereket kap.

És hogy mit jelent a képzettség? Lássuk.

– Thaiföld GDP-jének csaknem 20%-a a turizmusból származik. Ez azt jelenti, hogy még a COVID okozta legrosszabb években is 4 millióan dolgoztak a szektorban Thaiföldön. Ma még sokkal többen, tehát rengeteg a tapasztalt munkaerő az országban.

– Thaiföld több mint 400 ezer éttermének jelentős része közkedvelt turisztikai célpontok mellett található, vagyis nagyon magas minőséget várnak el a személyzettől

– Nem csak thai éttermekbe passzolnak a thai szakácsok. A thai konyha magas minőségű alapanyagokból kreatív és változatos ételeket készít. Egy szakács vagy kisegítő olyan érzékekre, képességekre tett szert ezeken a konyhákon, hogy más nemzetek konyhájában is gyorsan felszedi magára a szükséges ismeretket (kedvenc példánk Nuchi, aki a pizzakészítés felelőse lett úgy, hogy korábban nem is kóstolta a pizzát)

Vagyis nagyon erős gyakorlati alapokkal érkező konyhai személyzetet kapunk, akik két évre kapott munkavízumukat minél több munkával szeretnék kihasználni. Odaadóak és alázatosak a feladattal szemben, és képesek repetitív, nehéz munkákat is hosszú ideig végezni (a munka nehézségének megfelelő fizikum felkutatása része a munkánknak). 

Segítettünk már abban, hogy egy új thai étterem teljes személyzetét mi utaztattuk be. A csapat képessége túlszárnyalta a tulajdonos elképzeléseit, egyedi szószokkal és az első naptól kezdve magas minőségű thai konyhával várhatták a látogatókat. Érdemes elolvasni a teljes sztorinkat, amit a HRPortal hozott le nemrég, ez itt érhető el.

Egy másik ügyfelünk folyamatosan keres minket, hogy bővítse a meglévő éttermeiben a thai dolgozók arányát. Jelenleg több éttermükben dolgozik egyre több thai, akik szakács, konyhai kisegítő, takarító, felszolgáló pozíciókra (utóbbi jellemzően angol nyelvű turistákat vendégül látó egységekben) – és a szám folyamatosan növekszik.

Van kiút a folyamatosan emberhiánnyal működni kényszerülő, végül a meglévő dolgozók számára is kiégést okozó munkahelyből. Ha érdekli, pontosan hogyan segíthetünk Önnek, szívesen küldünk egy ebben a témában összekészített ingyenes pdf formájában.