A dolgozók megtartása az utóbbi években egyre nehezebb lett, különösen a munkaerőhiányos területeken. Ha a szakembereket kérdezzük, természetesen sok-sok tippet tudnak adni, hogy miként lehet hosszabb ideig megtartani a munkavállalókat. Ezek a tippek nagyjából így néznek ki:

Rugalmas munkaidő: Adjon lehetőséget arra, hogy a dolgozók maguk osszák be a munkaidejüket, ahol csak lehet.

Munka és magánélet egyensúlya: Támogassa őket abban, hogy a munka mellett elég időt tölthessenek a családjukkal és pihenhessenek.

Jobb fizetés és juttatások: Növelje a fizetéseket, bónuszokat és adjon plusz juttatásokat, például egészségügyi ellátást.

Teljesítményértékelés: Rendszeresen értékelje a munkájukat, és adjon visszajelzést a teljesítményükről.

Elismerés: Dicsérje meg őket, ha jól dolgoznak, és adjon nekik bónuszt a többletmunkáért.

Új kihívások: Adjon nekik új feladatokat, hogy fejlődhessenek.

Nyílt kommunikáció: Tudassa velük, hogy mindig számíthatnak Önre, és meghallgatja őket.

Döntési jogkör: Engedje meg nekik, hogy saját maguk hozzanak döntéseket a munkájuk során.

Karrierlehetőségek: Adjon nekik lehetőséget, hogy előrébb jussanak a ranglétrán.

Ezekhez képest egészen máshogy néz ki a tippcsomag, amennyiben vendégmunkásokról van szó, hiszen az ő motivációjuk sok esetben más, mint az itt élő munkavállalók motivációja.

Hogyan tudja hosszú ideig megtartani a thai dolgozóit?

A thai vagy más távol-keleti dolgozóval egy kicsit más a helyzet. Ők már meghoztak egy nagy döntést azzal, hogy idejönnek dolgozni. A legfontosabb számukra, hogy minél többet dolgozhassanak és pénzt keressenek, hogy támogathassák az otthon maradt családjukat – így a munka-magánélet egyensúlya az esetükben nem annyira fontos szempont. Nézzük, mi az, ami fontos nekik:

  1. Anyagi elismerés az erőfeszítésekért: Aki többet dolgozik, többet is szeretne kapni. Fontos, hogy ezt megértsük, és biztosítsuk számukra.
  2. Teljesítményértékelés: Már az első nap tudassa velük, hogy mi az elvárás, és értékelje a teljesítményüket rendszeresen.
  3. Emberi odafigyelés: A thai dolgozók egy számukra idegen országba érkeznek, ahol szinte senkit nem ismernek. Hálásak, ha egy közösségben érzik magukat a többi dolgozóval.
  4. Nyílt kommunikáció: Noha a thaiok más kommunikációs eszközöket használnak, náluk is fontos, hogy tisztában legyenek az életüket befolyásoló munkahelyi eseményekkel, feladatokkal. Figyelni kell arra, hogy ami nekünk megszokott, természetes, az nekik magyarázatra szorulhat. 

Ami kevésbé fontos a thai dolgozóknál

  1. Munka és magánélet egyensúlya: Ők inkább a több munkát és pénzt preferálják, mint a több szabadidőt.
  2. Kompenzáció és juttatások növelése: Az előre megállapított fizetést kapják, hacsak nem kapnak előléptetést. Ezzel számolnak végig.
  3. Döntési jogkör: Általában jobban szeretik a pontos utasításokat követni, mint önállóan dönteni.
  4. Új kihívások: Ők jól bírják az ismétlődő munkát is, és nincs számukra alacsonyrendű feladat.
  5. Karrierlehetőség: Időnként előfordul, hogy egy thai dolgozót előléptetnek, ha látják rajta ennek a lehetőségét, de ez nem jellemző. Ők is úgy készülnek, hogy ugyanazt a munkát végzik teljes erőbedobással, két éven át.

A thai dolgozók esetében tehát nem kell az eredeti a kilenc pontot alkalmazni, elég, ha a legfontosabb hármat figyelembe vesszük. Mi segítünk az első időszakban a beilleszkedésben és az utánkövetésben, hogy minden zökkenőmentesen menjen. Így Önnek nem kell elveszni a HR tanácsok sűrűjében, és könnyebben kezelheti a munkaerőhiányt.

Amennyiben thai dolgozókat alkalmazna, keressen minket: